söndag 22 mars 2009

Reality check?



Jag har precis sett på säsongsavslutningen av The Tudors. Fy fan. Helt sjukt, han verkade vara helt galen, Henry VIII! Det som är ännu värre är att det fortfarande finns sådana personer på vår jord som sätter sig över allt.. Som anser att de kan bestämma vem som lever eller dör, att de är allsmäktiga. Det är skrämmande. Från äckliga gubbar i Österrike till mäktiga män som styr över länder. Har vi inte kommit längre? Kommer någonsin maktgalna personer förblindade av girighet att försvinna? Eller är det så människan är? Att det som driver oss att utvecklas, att hela tiden vilja ha mer är också det som går överstyr hos vissa individer. Som får dem att begå fruktansvärda illdåd. Ikväll känner jag mig uppgiven! Det är lätt att tro att allt är bra när man bor i lilla Sverige, men vi har bara haft en fantastisk tur att vi har hamnat här. Du skulle lika gärna kunnat födas i ett land med förtryckarregim eller i en liten stad i Österrike...

Men funderar man för mycket över all jävla orättvisa som finns i världen skulle man bli helt galen! Jag gör inte det så ofta, men jag är ändå tacksam för de dagar jag känner så här. Det blir liksom som ett litet uppvaknande, mina till synes ibland stora problem är egentligen bara småpotatis! Nu ska jag sova och försöka att inte drömma om halshuggningar.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar